“بان کی مون:”به بشار اسد جواز قتل عام داده شده است

Published July 15, 2012 by free shabnamm adadzadeh

۲۵ تیر ۱۳۹۱

Ban Ki moon 200901291 300x200 بان کی مون:به بشار اسد جواز قتل عام داده شده است

نوشتۀ آرش ادیب زاده

به دنبال کشتار جمعی در روستای “تریمسه” در جنوب سوریه توسط نیروهای نظامی وابسته به رژیم بشار اسد، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به اختلاف نظر های موجود میان قدرت های بزرگ جهانی پیرامون چگونگی حل بحران سوریه اظهار داشت که این نا هم آهنگی ها و اختلاف نظر ها در اصل به بشار اسد جواز کشتار جمعی اعطا کرده است.

دو روز پس از قتل عام و کشتار جمعی ده ها شورشی و تعداد زیادی غیر نظامی در روستای “تریمسه” سوریه توسط نیروهای رژیم بشار اسد امروز باز هم صد ها نظامی دولتی در جنوب این کشور به چند روستا حمله کردند و پس از بازرسی از تمامی منازل مسکونی، خانه های خالی از سکنه را به آتش کشیدند.

در این زمینه کوفی عنان نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل متحد و اتحادیۀ عرب که ماه هاست برای برقراری آتش بس در سوریه می کوشد اظهار داشت که رژیم بشار اسد با کشتار دسته جمعی در روستای “تریمسه” ، تمامی تلاش های بین المللی و همچنین قطع نامه های سازمان ملل متحد را زیر پای گذاشته است.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای تأکید کرده است که از خبر یک کشتار دیگر در سوریه عمیقا ناراحت و خشمگین شده است و خواستار آتش بس فوری در حماه شده تا ناظران سازمان ملل بتوانند وارد روستای تریمسه شوند.

وی در ادامه اظهار داشته است که:”من با شنیدن گزارش ها درباره یک کشتار دیگر توسط رژیم سوریه که جان دویست مرد، زن و کودک را در روستای تریمسه گرفته است ناراحت و خشمگین شدم. بنا به گزارش های موثق، این عمل غیرانسانی توسط توپ، تانک و هلیکوپتر انجام شده است و این مدرک غیرقابل انکار دیگری مبنی بر کشتار عمدی غیرنظامیان بی گناه توسط رژیم است.”

منبع: رادیو فرانسه

“بان کی مون:”به بشار اسد جواز قتل عام داده شده است Source: Sepidedam.Org

http://j.mp/Please-Support-Me-by-Click-HERE http://j.gs/rEY

Leave a comment