…یادداشتی از سولماز پناهی : هر روز که می‌خواهد تولدت باشد

Published July 11, 2012 by free shabnamm adadzadeh

409641 495782857105083 938859164 n ...یادداشتی از سولماز پناهی : هر روز که می‌خواهد تولدت باشد

 

روز سه‌شنبه (۲۰ تیر)، پنجاه و سومین زادروز جعفر پناهی، کارگردان پرآوازه‌ و بین‌المللی  سینمای ایران بود

پناهی در حالی ۵۲ سالگی خود را در منزلش در تهران جشن گرفت که هم‌چنان سایه‌ی محکومیت ۶ سال زندان، ۲۰ سال محرومیت از فیلم‌سازی، و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از ایران را بر سر خود احساس می‌کند

یادداشت زیر به قلم سولماز پناهی دختر جعفر پناهی که طی‌ یک جدایی اجباری در فرانسه به سر میبرد نوشته شده است. این یاداشت را به نقل از صفحه فیسبوک سولماز پناهی می‌خوانیم

.دومین تولدی است که از تو دورم و باید مثل تماشاگرانت لحظه هایت را از پشت مانیتوردنبال کنم

ارتباط بر قرار میشود…

مامان کیکی را که هر سال تولدت می گرفتم از طرف من برایت خریده. شمعى روى آن مى گذارد و تو با خنده میگویى : من که واقعا تولدم نیست!

میگویى متعلق به فصلى دیگر از سال هستى . هنگام خانه تکانى عید، پیش از بهار به دنیا  آمده اى ؛ اسفند . ولی شناسنامه ات را زود گرفته اند.

به هر حال باید ارزو کنی و  شمع را فوت کنی.

من نگرانم و تو دوباره میخندى ، اداى آرزو کردن در مى آورى و چیزى زیر لب میگویى که خاطرم را جمع کنى…

 

مطمئن ام که بازهم این کار را نکرده اى! پس من میگویم…

 

پدرم برایت آرزو میکنم که بگذارند آزادانه زندگى کنى

زندگی تو ساختن فیلم هاییست که به سینماى ما جان میدهد

ارزو میکنم بازهم زندگی کنی

باز هم فیلم بسازی و ما (تماشاگرانت) از دیدن فیلم هایت جانی تازه بگیریم

 

عاشقانه دوستت دارم

هر روز که میخواهد تولدت باشد ، مهم نیست !

براى خانواده ات هر روز ، روز تولد توست

 

شمع فوت شد

 

تولدت مبارک

سولماز

٢٠تیر ٩١ پاریس

 



مستند این فیلم نیست ساخته‌ی مشترک جعفر پناهی و مجتبی میرتهماسب روایتی است از یک روز زندگی فیلمسازی محکوم به سکوت که برای حرف زدن به زبانی دیگر تلاش می‌کند

 

…یادداشتی از سولماز پناهی : هر روز که می‌خواهد تولدت باشد Source: Sepidedam.Org

http://j.mp/Please-Support-Me-by-Click-HERE http://j.gs/rEY

Leave a Reply

